Digital terrestrial TV launched PDF Print E-mail
Wednesday, 27 February 2013 18:40
go-tv.jpgA new digital terrestrial television channel, Go-TV, which is the only pay television provider, has been launched in Harare at the Zimbabwe Broadcasting Corporation.

Go-TV, which is already in a number of African countries but was launched in Zimbabwe this Wednesday, is seen as the first step to make terrestrial pay television services available in the country.

Speaking at the official launch of pay television service provider, the Minister of Media, Information and Publicity, Cde Webster Shamu said Go-TV Zimbabwe will roll out digital terrestrial television service starting with urban centres.

He added that Transmedia, which is a shareholder in Go-TV, would use proceeds from this joint venture to expand the network to the rest of the country as per its mandate.

“Africa has successfully launched this technology in other African countries. MultiChoice has been providing satellite broadcast services through franchise held by a local company called Skynet and this joint venture is a giant step in the right direction. This is an opportunity to reach out to more audiences,” Minister Shamu said.

MultiChoice Zimbabwe Chief Executive Officer, Lovemore Mangwende, whose company’s shareholding structure is 60% in Go-TV partnership, said Go-TV will provide a broad range of content, cutting across news, current affairs, general entertainment, documentaries, music, sports and a host of other household channels.

“Some of the most exciting African and international channels that will be available to Go-TV subscribers include ZBC, Africa Magic, Select Sport, Discovery Channel, Aljazeera, Disney Junior and Channel O, to mention but a few,” Mangwende said.

ZBC Group Chief Executive Officer, Happison Muchechetere said ZBC will benefit in a number of ways with the joint venture, adding that the partnership will ensure that subscribers enjoy future channel expansion.

“This partnership will help us as well in the digitalisation process, whose deadline is August 2013,” Mr Muchechetere said.

The shareholding structure of Go-TV is 60% to MultiChoice, 30% to the government of Zimbabwe through Transmedia while Skynet has a 10%.

The terrestrial television channel is also available in Ghana, Kenya, Malawi, Namibia, Nigeria, Uganda and Zambia.
Comments (2)Add Comment
0
...
written by Sam, March 01, 2013
It is good to have a variety of source to entertainment and the more the better
0
...
written by Kitoko, February 27, 2013
Zimbabwe has just opened it Door to "white" colonialism hegemony by allowing this Go-TV because Multichoice is a "white" supremacist colonialist company that is broadcasting "white" propaganda that demonize those opposing "white" colonization in Africa. It is shocking that Zimbabwe allowed this. Zanu-pf will pay for this when the enemy turn the it on it heroic cause by demonizing it, i am shocked by the ignorance of Zanu-pf

Write comment
smaller | bigger

security code
Write the displayed characters


busy
 

PRESIDENT R.G. MUGABE QUOTES

"I am here for as long as I am still sane, with good memory and will power. I thank God for giving me extra strength. I still have a bright mind; I still have will. I know our history more than you do. I know the wishes of those heroes and those who lie elsewhere more than you do. I know the wishes of the chiefs, dead and alive." - At 6th Zanu PF National People's Congress, 2014.

Currency Converter

Convert 

into

  

Polls

Now that Zimbabwe will not participate at the FIFA 2018 World Cup, the ZIFA board must be fired and another appointed to work on developing soccer in the country.
 

Login



Gallery Preview